OYUN CENNETİ,,
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

OYUN CENNETİ,,

OYUN TANRISINA HOŞ, , GELDİ, , Nİ, , Z
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Efsaneler Ölmez Sadece Şekil Değiştirir....

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 12
Kayıt tarihi : 29/08/07

Efsaneler Ölmez Sadece Şekil Değiştirir.... Empty
MesajKonu: Efsaneler Ölmez Sadece Şekil Değiştirir....   Efsaneler Ölmez Sadece Şekil Değiştirir.... Icon_minitimeCuma Ağus. 31, 2007 4:29 am

PlayStation efsanesinin hayat hikayesi...

PlayStation3'e gelene kadar geçen 20 yıllık süre boyunca neler olup bitti? Ortaklıklar, ayrılıklar, mahkemeler, teknolojik yenilikler ayrıntılarıyla huzurlarınızda...
Bugün birbirlerine rakip olan Nintendo ve Sony firmalarının 1986 ile 1989 yılları arasında oyun konsolları konusunda ortak çalıştığını pek çok kişi bilmez. Nintendo'nun oyun konsollarında Sony ile ortak çalışmasının arkasında Sony'nin başarılı mühendislerinden Ken Kutaragi'nin parmağı vardı. Ken Kutaragi kendi ekibiyle hazırladığı bir ses yongasını Nintendo konsollarda kullanılmak üzere Nintendo'ya vermişti. Sony'nin başkanı Norio Ogha pek gönüllü olmasa da yonga setlerinin kullanımına izin vermiş ve böylece ortaklık resmen başlamıştı. Kutaragi ayrıca o zamanlar konsollarda kullanılan kartuş sistemi yerine disket sisteminin de kullanılmasını istemiş fakat isteği kabul görmemiştir. Daha sonradan kendisi "PlayStation'ın Babası" olarak anılmaya başlanmıştır. Nedenini yazının ilerleyen bölümlerinde öğrenebilirsiniz.

Ayrılık rüzgarları

CD-ROM teknolojisinde hızla ilerleyen Sony 1989 yılına gelindiğinde SNES (Super Nintendo Entertainment System) konsolunun CD-ROM teknolojisine geçebilmesi için çalışmalar yapıyordu . Nintendo ile oyunların lisans hakları konusunda ayrılığa düşen Sony, aynı yıl düzenlenen CES (Consumer Electronics Show) fuarında ortaklığı bitirdiğini açıklamıştı. Aynı fuarda Nintendo başkanı Hiroshi Yamauchi tarafından da Philips'in yeni ortak olarak seçildiği duyuruldu.


Play( )Station

Sony ekibi Nintendo ile işbirliği içindeyken "Play Station" adında bir projeyi yürütmekteydiler ama bu bağımsız bir konsol projesi değildi. Ayrılmadan sonra Sony ile Nintendo arasında "Play Station" isim hakkı için münakaşa başladı ve iş mahkemelere taşındı. 1991 yılında mahkeme sonuçlandı ve Sony ilk Play Station'ı duyurdu. 1992 yılı sonlarında ise Sony ve Nintendo bir anlaşmaya vardı. Buna göre Play Station'larda Nintendo SNES oyunları oynanabilecek fakat lisans hakları Ninrendo'da olacaktı. Ayrıca Nintendo konsollarda Sony'nin ürettiği ses yongaları kullanılmaya devam edecekti. Bu kadar olaydan sonra sadece 200 kadar Play Station üretildiğini söylemekte fayda var. Bu konsolun adının "Play Station" şeklinde arada bir boşlukla yazdığımızı fark etmişsinizdir. Bunun sebebini şimdi açıklama zamanı...

Kutaragi yine iş başında

1993 yılı başlarında tamamen yepyeni bir konsol üretmek için kolları sıvayan Sony, yine Ken Kutaragi başkanlığında bir ekip kurdu. Yeni konsolun eski Play Station ile neredeyse hiç ilgisi yoktu. Aralık 1994'de Japonya'da piyasaya sürülen bu yeni konsolda ne SNES desteği vardı ne de o güne kadar üretilen diğer konsollara benziyordu. Video oyun tarihinde çığır açan bu konsolun adı "PlayStation" olarak açıklandı. Böylece eski konsolun adındaki aradaki boşluk karakterinin espirisi de açığa çıkmış oldu. Yeni PlayStation'lar sadece CD-ROM desteği veriyordu. 1995 yılında A.B.D. ve Avrupa'daki oyunseverler de PlayStation ile tanıştıİlk adım; PlayStation

PlayStation'ın 33.8MHz hızında çalışan 32-Bit R3000A RISC işlemcisi bulunuyordu. 24 Bit renk gösterebiliyordu ve yazılımcılar için oyun yazmak diğer konsollara göre çok daha kolaydı. İlerleyen yıllarda PlayStation için binlerce oyun yazıldı. 2MB RAM belleği olan PlayStation'da oyunları kaydetmek için Flash Bellek kartlar kullanılıyordu. 14 düğmesi bulunan kontrol kumandası da kullanıcılara büyük esneklik sağlıyordu. PlayStaion oyunları o kadar çok tutuluyordu ki bir örnek vermek gerekirse; 1998 yılında çıkan Tekken3 oyunu bir haftada 3 Milyon adet sattı. Hatırlarda kalan bir diğer nokta da PlayStation'ın 1997 yılında UEFA Şampiyonlar Ligi'ne sponsor olmasıydı. Bu anlaşma tam 10 Milyon Sterlin değerindeydi.
.O ne? PSOne

PlayStaion'ın yakaladığı inanılmaz başarıdan sonra artık bir üst model konsola geçmenin vaktinin geldiği hissediliyordu. Fakat ondan önce, 2000 yılında, orijinal PlayStation'dan daha küçük bir kasaya sahip olan PSOne (PS1 ya da PSone şeklinde de karşılaşabilirsiniz) piyasaya sürüldü. Orijinal PlayStation'dan farklı olarak grafik arayüzü bulunan PSOne'ın bir farkı da çip takarak yasadışı kopya oyun oynamanın önüne geçecek bir takım donanım yenilikleri getirmesiydi. Gerçeği söylemek gerekirse o sıralar herkes 1999'da duyurusu yapılan yeni konsolu bekliyordu ve PSOne ile sadece yeni konsola para yetiştiremeyek durumda olanlar ilgilendi. PlayStation ve PSOne konsolları üretildikleri tarihten itibaren yaklaşık 85 Milyon adet sattı.PlayStation2 sahnede

2000 yılının Mart ayında Japonya'da, Ekim ayında A.B.D.'de ve Kasım ayında da Avrupa'da satışa çıkan Sony'nin yeni konsolu PlayStation2, kelimenin tam anlamıyla tozu dumana kattı. 1972'de birinci nesil konsollarla başlayan konsollar tarihinde PlayStation2, altıncı nesilin bir temsilcisi olarak yerini aldı. 7 yıl içerisinde PlayStation2 yaklaşık 110 Milyon adet sattı. Şimdi PlayStation2'nin özelliklerinden kısaca bahsedelim...

Öncelikle PlayStation2 hem CD hem de DVD'leri okuyabiliyordu. Ayrıca CD ve DVD'den video izlemeye de destek veriyordu. PlayStation2 aynı zamanda ilk kez USB ve Firewire girişine sahip konsol olma özelliğini de taşıyordu. Bir önceki nesil PlayStation ve PSOne oyunları ile de uyumlu olarak çalışan PlayStation2'ye bir ağ adaptörü takılarak İnternet üzerinden oyun oynamak da mümkündü. Fakat yüksek bant genişliği olan bir İnternet bağlantısı gerekiyordu. Ağ adaptörünün 2003 yılında satışa sunulduğunu da belirtelim.
PlayStation2'lerde 128 Bit'lik 294MHz çalışma frekansına sahip olan Emotion Engine adlı işlemciler kullanıldı. R5900 RISC yonga seti temelli bu işlemciler 733MHz'de çalışan Intel Pentium-III'lerden 15 kat daha hızlıydı. 400MHz'lik Celeron'lardan ise tam 40 kat daha hızlıydı. Bu işlemci Sony ve Toshiba'nın ortak çalışmasının bir ürünüydü. 32MB RDRAM belleği bulunan PlayStation2'nin iki adet Flash Bellek kart yuvasının yanı sıra sabit disk takılabilme özelliği de bulunuyordu.
PSP ve PlayStation2 Slim

2004 yılında yılında Sony tarafından iki yeni ürün PlayStation ailesine katıldı. Bunlardan birincisi olan PSP (PlayStation Portable) bir el konsoluydu. Oyunlarını her yere yanında götürmek isteyenler için gelişmiş özelliklere sahip bir el konsolu olan PSP günümüzde de oldukça yaygın bir kullanıcı kitlesine sahiptir. İkinci ürün ise PlayStation2'nin tasarım olarak yenilenmiş hali olan Slim versiyonuydu. PlayStation2 Slim daha küçük ve daha kibar bir tasarıma sahipti. İçine sabit disk takacak yeri yoktu. Üzerinde orijinal PlayStation2'ye ek olarak Ethernet girişi bulunuyordu. Bir diğer farkı da güç kaynağının kutu içinde değil dışarıda olmasıydı.Son nokta; PlayStation3

PlayStation2'nin çıkışından 6 yıl sonra 11 Kasım 2006'da Japonya'da, 17 Kasım 2006'da A.B.D.'de Sony'nin yeni gözdesi PlayStation3 çıktı. Oldukça uzun bir süre (Mayıs 2005'den beri) çıkışı merakla beklenen PlayStation3 diğer PlayStation'lar gibi yine çok büyük ses getirdi. 23 Mart 2007'de de Avrupalı oyun severler PlayStation3 ile buluştu.

Blu-ray geldi, hoş geldi

PlayStation3'ün 20GB sabit diskli Basic ve 60GB sabit diskli Premium olmak üzere iki farklı versiyonu bulunuyor. PlayStation3'ün getirdiği en büyük yenilik ise şüphesiz Blu-ray disk desteği vermesi. Çift katman bir Blu-ray Disk ile 50GB kapasiteye ulaşmak mümkün. HD-DVD ile Blu-ray arasındaki format mücadelesinin galibinin kim olacağını belirleyecek önemli parametrelerden birisi de PlayStation3'ün satış grafiği olacak . Merak edenler için hemen söyleyelim PlayStation3'ün Blu-ray disk okuyucusu CD ve DVD de okuyabiliyor.
Ps3 resim

İşlemci budur!

PlayStation3'ün çok çekirdekli işlemcisi Sony, IBM ve Toshiba tarafından üretildi. IBM'in PowerPC işlemci mimarisini kullanan bir adet ana çekirdek (PPE) ve 8 adet yardımcı çekirdek (SPE) içeren işlemcide bütün çekirdekler 3.2GHz çalışma frekansına sahip. Bu yeni tasarım Cell mimarisi olarak adlandırılıyor. Ana çekirdeğin 512KB L2 Ön belleği ve yardımcı çekirdekleri de 256KB L2 Ön bellekleri bulunuyor. Çekirdekler kendi aralarında Element Interconnect Bus adlı veri yolu ile haberleşebiliyorlar. Bu müthiş donanımsal güç sayesinde oyun yapımcılarının eli oldukça güçlü. Fakat aynı zamanda bu mimariye göre oyun yazmak daha zor ve daha maliyetli olacaktır.

PlayStation3'ün iki adet 256MB'lık modülden oluşan toplam 512MB belleği
bulunuyor. Ama bu bellekler bizim alışık olduğumuz DDR2 belleklerden değil! XDR DRAM olarak adlandırılan bu bellekler işlemciyle aynı çalışma frekansına sahipler. Yani tam 3.2GHz'de çalışıyorlar!

Nvidia'nın desteği

PlayStation3'de nVidia'nın G70 grafik işlemci çekirdeğini kullanan RSX adlı yonga seti kullanılıyor. Sistemden bağımsız olarak 256MB GDDR3 belleği bulunan RSX'in çekirdek çalışma frekansı 550MHz. Bu grafik işlemci 128-Bit piksel işleyebiliyor ve isteğe bağlı olarak sistem belleğinden 256MB kullanarak toplamda 512MB bellek kapasitesine ulaşabiliyor. RSX'in 256MB'lık GDDR3 belleği 700MHz çalışma frekansına sahip.

PlayStation3 ve ayrıntılar

HDMI 1.3 dijital video çıkış desteği, ethernet ve bluetooth bağlantısı
PlayStation3'ün bahse değer diğer özellikleri. Ayrıca 60GB sabit disk kapasitesi olan Premium modelinde Wi-Fi kablosuz ağ bağlantısı desteği ve SD/MMC/CF/MS bellek kartı okuyucusu da bulunuyor. Hem Basic hem de Premium modelinde 4 adet USB girişi var.

PlayStation3'de Cross Media Bar (Xross Media Bar) denilen bir grafik arayüz bulunuyor. PSP'nin menüsüne çok benzeyen bu grafik arayüzü PlayStation3'e taktığımız USB klavye ve USB fare ile kontrol edebiliyoruz.

''Sony PlayStation 3 60 Gb

CPU

Çekirdek Hızı 3.2 GHz

Her çekirdekte 1 VMX vektör hızı

512 KB L2 Cache

7x SPE @ 3.2 GHz

7x 128b 128 SIMD GPR

SPE için 7x 256KB SRAM

Performans için 8/1 SPE

Toplam gigaflop hareketli nokta performansı

GPU

RSX@550MHz

1.8 Teraflop harekeli nokta performansı

Ful HD (1080p’ye kadar) x 2 kanal

Çok yönlü programlanabilir paralelli hareket noktası

5.1 Dolby Ses, DTS, LPCM (Cell temelli)

Hafıza

256 MB XDR Ana RAM @3.2 GHz

256 MB GDDR3 VRAM @700 MHz

Sistem Ana Bant Genişliği – 25.6 GB/s

VRAM/--22.4 GB/s - RSX—20GB/(Yazma)+15GB/s (okuma)

SB2.5GB/s (yazma)+ 2.5GB/s(okuma)

istem Hareketli Nokta Performansı

2 teraflop

Hafıza (Depolama)

Çıkarılabilir 2.5’’ HDD yuvası

I/O—USB yuvası Ön x 4 arka x 2(USB2.0)

Memory Stick Standart Duo / PRO x 1

SD/Standart mini x 1

Compact Flash (TypeI II) x 1

Bağlantı

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth--Bluetooth 2.0 (EDR)

ControllerBluetooth (7’ye kadar)

USB 2.0 (kablolu)

Wi-Fi (PSP)

Network (IP üzerinden)

AV Çıkışı

480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p Ekran Boyutu

HDMI out x 2

AV multi out x 1

Digital out (optical) x 1

Disk Formatları

CD, PlayStation CD-ROM, PlayStation2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD,

Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc (Ses side), DualDisc (DVD side), PlayStation 2 DVD-ROM,

PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, Blu-ray Disc,

PlayStation 3 BD-ROM, BD-ROM, BD''

Eski çamlar bardak oldu

PlayStation3 ile eski PlayStation2 oyunlarımızın hepsini oynayamayacağız. 5000 civarı PlayStation2 oyunundan yaklaşık 1000 tanesinin PlayStation3 ile uyumlu olacağı Sony tarafından açıklanmışdı.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://gamegod.hareketforum.net
 
Efsaneler Ölmez Sadece Şekil Değiştirir....
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
OYUN CENNETİ,, :: Haberler :: Play360wii-
Buraya geçin: